woensdag 24 september 2008

Mensen vragen me wel eens...

* Waarvoor staat AAaRGh... ?
AAaRGh... is de klanknabootsing (onomatopee voor de kenners) voor sterfkreten in stripverhalen.

* Hoe maak je een cartoon?
Ik zoek een thema, maak daarrond schetsen, mijn vrouw selecteert. Vervolgens de schetsen uitwerken, potloodversie inkten, scannen, bewerken en inkleuren met computer.

* Waar publiceer je?
In België: TeVe-Blad, DataNews, Reflector, De Rand, LaCie, Puls UZA, Plots
In Nederland: Sp!ts, het Bierblad, QS-Magazine
Opdrachten voor reclamebureaus: flyers, affiches, brochures en conceptueel denkwerk (ja, ik word soms betaald om te denken :-))

* Kan je daar van leven?
Wie goeie pistolets bakt kan daar van leven.

* Waar kan ik je werk zien?
Op mijn website http://www.aaargh.be/
Elke dag een nieuwe cartoon op http://www.spitsnieuws.nl/
Strips van NV Overwerk op http://www.itcomics.be/
In de stripwinkel: mijn cartoonalbum AAaRGh... 1

Nog meer vragen? Stel ze en ik geef het antwoord!

8 reacties:

Blogger Marleen zei...

"Waar háált ge het toch altijd?"

;-)

25 september 2008 om 00:33  
Blogger Aaargh zei...

Dat is nu de enige vraag waar ik niet op antwoord :-))

25 september 2008 om 00:37  
Blogger Lode zei...

Bestaat er ook een klaknabootsing voor geboortekreten in stripverhalen? (Misschien zouden jullie kunnen samenwerken...)

25 september 2008 om 11:59  
Blogger Aaargh zei...

Ik zou gokken op 'FLOEP'

25 september 2008 om 12:45  
Blogger Marleen zei...

Mag ik dat beschouwen als een compliment aan mijn adres, voor mijn prestatie op 13/4 jongstleden?

26 september 2008 om 01:32  
Blogger Aaargh zei...

Jouw prestatie zou ik dan eerder omschrijven als 'KREUN'
Maar het was wel een práchtkreun.

26 september 2008 om 01:36  
Anonymous Anoniem zei...

Heb je er problemen mee als je cartoons gebruikt worden op publieke sites. Ik pleit schuldig (maar heb wel je site vermeld) http://annelyse.be/2008/10/16/kleine-inspanning/

16 oktober 2008 om 12:09  
Blogger Aaargh zei...

@Annelyse
Omdat je het zo lief vraagt én mijn website vermeld, heb ik daar niets op tegen!

16 oktober 2008 om 14:04  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage